De Zeevissite
Hengelsport    Sportvissen    Zeevissen    Bootvissen
Zeevissen. Hoeveel bezoekers heeft De Zeevissite vandaag?

Alles over zeevissen op De Zeevissite. De site over zeehengelsport, vissen, sportvissen en bootvissen.

Dagboek

Jeroen

Het was vrijdag 14 mei 1999. Ik had besloten mijn geluk te beproeven bij de Pier van Hoek van Holland. Tijdens hoog water heb ik gevist in de Waterwet met witte twisters....op een 14 gram zware shad. Het resultaat was 1 zeebaars van 53 centimeter en ongeveer 4,5 pond. Ook 1 zeeforel kon de verleiding niet weerstaan en hapte in de witte twisterstaart. Het gevecht dat daarop volgde werd uiteindelijk beslecht in het voordeel van de forel. Vlak voor de kant schoot hij los. Balen.

Geen zeebaars is veilig met Jeroen in de buurt
Zeebaars

Een dag later, zaterdag 15 mei 1999, heb ik nog een poging gedaan. Dit keer viste ik op het strand bij Ter Heide (Monster). Helaas was de branding (en de stroming) bij hoogwater te sterk, zodat zelfs het 300 gr zware ankerlood met 10 minuten was aangespoeld. Door de stevige branding was er onder de oppervlakte door de vis geen aas waar te nemen (is mijn vermoeden) en na twee uur met hoog water te hebben gevist ben ik om 19.00 uur verloren huiswaarts gekeerd.

Jeroen Westerweel.

Leon

Hallo, ik ben Leon van Hagen en een ware "zeevis-junk". Gemiddeld 2 tot 3 keer per week ben ik te vinden in de regio van de Waterweg. Dagen en soms nachten breng ik daar door om de geschubte rovers aan de kaken te komen. Gewoon lekker relaxed aan de waterkant effe weg van de stress en het gezeik van alle dag, hengeltoppen strak gespannen, wachtend op een diepe doorbuiger.

Op 19 juli 1999. was ik om 5 uur uit de veren en was lekker positief gespannen. Er was goed weer voorspeld en omdat het op een maandag was zou het niet druk zijn op de Papegaaiebek, een van mijn favoriete stekkies. Om 6 uur stonden mijn hengels uit en nog tijdens het inschenken van mijn eerste bakkie volgde er een dreun op één van mijn twee strandhengels. Na een aardige takel landde ik een tong van 38 cm.

Ik zette er nog een "seapicker" bij met een geepdobber, beaasd met een zagertje en met geopende beugel dreef de dobber uit het zicht. Inneens schoot de lijn met een noodgang van de molen en ik was benieuwd wat er aan zou zitten. Ik vermoedde een fint omdat ik er in de voorafgaande weken al verscheidene had gevangen. Na de aanslag draaide ik eigenlijk gemakkelijk binnen omdat de geep van 52 cm niet de weerstand bood die je zou verwachten.

Toch was het op deze manier een lekker dagje aan het worden en enthousiast zette ik de "seapicker" weer uit, dit keer beaasd met een reepje gepestaart. Later klapte daar een zeebaars van 48 cm op, die na een lekkere dril werd geland en verder ving ik in de loop van de dag nog 5 botjes. Zeer tevreden en met een emmertje vis ging ik huiswaarts.

Goeie vangst!!!

Leon van Hagen

Willem

Beste zeevisvrienden en misschien ook vriendinnen,

Hier dan na lang wachten, zoeken en mailen met Sander, mijn eerste stukje.

Geregeld gaan mijn maat Paul Roest en ik ons geluk beproeven aan de Nederlandse kust. Na eerst wat gerommeld te hebben met onze spullen, zijn wij overgegaan wat betere spullen te kopen (zolang het buget het toeliet) o.a. K2 hengels, shimano molens biomaster 8000, lamp van coleman, strandkar met kist en een werkelijk uitstekende standaard. Deze standaard is afkomstig uit Engeland.

Ook de paling deed het goed
Aal of Paling

De laatste tijd zijn wij op diverse locaties gaan vissen, Renesse, Slufter, Dishoek, Scheveningen en het Strand van Hoek van Holland. Op de laatste na hebben wij vrijwel niets gevangen, drama's . Echter, Hoek van Holland vinden wij een toplocatie. Na bestudering van het getijdenboekje gaan wij in de avonduren op pad. Wij zorgen dat bij het invallen van de duisternis onze spullen gereed zijn. Als aas gebruiken wij zeepieren en zagers.

Tijdens onze vissessie op 21 augustus 1999 te Hoek van Holland was het zover rond de klok van enen begonnen onze toppen te zwiepen, die avond hebben wij werkelijk als een bezetene gevangen, het kon niet op: paling, zeebaars, bot, gul en tong m.n de tong was van aardige afmeting.

Zo dit was het weer, ik ben van plan om dit geregeld te doen, maar ik hoop dat ook anderen dit plan hebben. Het is leuk om de ervaringen van anderen te lezen en niet die alleen van b.v. Harm Nuis (grapje).
Ik groet U en tot de volgende keer,

Willem Halkema

Klik hier voor de Inhoudspagina van De Zeevissite Klik hier voor de Homepage van De Zeevissite

Click Here! Zeevissen hengelsport en vissen.